Hjerteforeningen anbefaler 30 minutters daglig bevægelse, fx cykling til og fra job eller skole. Derudover anbefales det at du får pulsen op minimum 20 minutter et par gange om ugen. Det kan du gøre ved at dyrke sport, tage en tur i svømmehallen, løbe en tur, spille fodbold med børnene eller lignende.

65+ årige anbefales desuden at vedligeholde deres smidighed og balance.

Det kan være svært at finde tid til motion i en travl hverdag. Men selvom du ikke altid når den halve time, kan du styrke din hjertesundhed ved mindre end det. Den største gevinst får du ved at gå fra ingen motion til blot en smule.

I artiklerne nedenforkan du læse mere om intensitet, kondition, puls og forbrænding ved træning.

Spørg Hjerteforeningens motionseksperter, hvis du har brug for råd og vejledning. Enten via brevkassen eller ved at kontakte vores rådgivning.

Intensitet
Kondition og puls