Kronprinsessen mødte hjertebørn, motionister og afslørede velgørenhedsfrimærke

Af Lotte Bucka. Udgivet mandag den 11. juni 2012

Søndag gæstede Kronprinsesse Mary Juelsminde og Horsens i sin egenskab af protektor for Hjerteforeningen

Forventningen strålede ud af hjertebørnene Cecilie Danielsen og Nicklas Olsen, da Kronprinsessen klippede snoren for den første udgave af Kystvandringen

På Kronprinsessens program var tre større arrangementer. Om formiddagen åbnede Kronprinsesse Mary Hjerteforeningens og Danmarks Naturfredningsforenings nye motionsbegivenhed, Kystvandringen, ved stranden i Juelsminde. Kystvandringen giver hele familien mulighed for at komme ud og opleve Danmarks smukke kyster.

Kronprinsessen klippede snoren, som de to hjertebørn, Cecilie Danielsen og Nicklas Olsen holdt, inden et par tusind deltagere gik ud på turen.

Efter gåturen tog Kronprinsesse Mary til Horsens Kunstmuseum til et samlet arrangement, hvor Kronprinsessen først deltog i Børnehjertefondens uddeling af forskningslegater til to forskere og overværede premieren på PIVOT Dance Company’s forestilling med deltagelse af 12 hjertebørn.

Efter danseforestillingen afslørede Kronprinsesse Mary årets velgørenhedsfrimærke fra Post Danmark, der i år sælges til fordel for Hjerteforeningen. Det er et helt unikt frimærke, hvor Kronprinsessen med et smukt portræt støtter hjerterne.

CMS - Content Management System by SiteLoom