6 om dagen sponserer børne TV

Af Hjerteforeningen. Udgivet torsdag den 15. september 2011

I dag er der premiere på et nyt børnemadshow – Restaurangutang – på DR Ramasjang. Hjerteforeningen har i samarbejde med de øvrige partnere gennem 6 om dagen kampagnen sponsoreret produktionen og leveret opskrifterne

Restaurangutang er et nyt og anderledes børnemadshow i 13 afsnit, der har premiere på DR Ramasjang i dag. Hvert program har sin egen opskrift, der er opdaterede og grønne 6 om dagen-udgaver af børnenes favoritter. Programmet skal inspirere børnene til at gå i køkkenet – gerne sammen med far eller mor.

6 om dagen kampagnen har sponsoreret showet og taler dermed direkte til børnene for første gang.

- Vi vil gerne vække børns nysgerrighed overfor madlavning og vise, at det er cool at kunne servere aftensmad for hele familien.

Det gør vi bedst ved at tale direkte til dem på en måde, de synes er sjov og interessant, siger Vibeke Toft, kampagneleder i 6 om dagen.

I showet kokkererer tre aber i deres restaurant, alt imens de laver ballade og skændes. Nå ja, og så tvinger de ikke så sjældent en elver i kælderen til at give en hjælpende hånd med madlavningen.

- Restaurangutang er en del af en ægte Ramasjangtanke: 1 times Ramasjang skal være lig med 100 timers leg, og der er masser af kreativitet, udfordring og skøn leg i et køkken. Det er ambitionen at ændre madkulturen i Danmark og dyrke glæden ved at lave velsmagende, sund mad med gode råvarer, siger B&U redaktør Ulla Hæstrup.

6 om dagen-kampagnen:
Et ukommercielt samarbejde mellem myndigheder, patientforeninger og frugt- og grønterhvervet. Partnerskabet består i dag af Fødevarestyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Hjerteforeningen, Kræftens Bekæmpelse, Landbrug & Fødevarer, Dansk Gartneri, FDB og Forskningsforeningen frugt, grønt og kartofler.

CMS - Content Management System by SiteLoom