Ballerup Lokalkomité og Furesø Lokalkomité

EFTERÅRSFOREDRAG 2014
Onsdag den 29. oktober kl: 19:00

Herlev Hospital  - Det store auditorium

"Moderne behandling og forebyggelse af blodprop i hjertet"

v/ overlæge dr.med. & Formand for Hjerteforeningen
Henrik Steen Hansen

Billetter kan købes på bibliotekerne i
Ballerup,Skovlunde,Værløse,Farum,Måløv og Smørum

Pris: 20,00 kr.

******************************************************

Om lokalkomiteerne i Ballerup og Furesø
Lokalkomiteerne består af Hjerteforeningens medlemmer i området Ballerup - Furesø. Komiteen blev dannet i 1994, og hed dengang Ballerup - Værløse - Smørum lokalkomite. Grundet kommunesammenlægningen i 2007 blev komiteen opdelt i to komiteer, nemlig Ballerup lokalkomite og Furesø lokalkomite og ledes i henhold til Hjerteforeningens vedtægter af samme bestyrelse på mindst 5 personer. Bestyrelsen er demokratisk valgt på en generalforsamling, der finder sted hvert andet år, sidste gang den 20. februar 2012. Indkaldelse til næste generalforsamlingerne annonceres i Lokalpressen både i Ballerup og Furesø i 2014

Lokalkomiteens hovedformål er at synliggøre Hjerteforeningen i det lokale område.
Dette gøres ved at oplyse om forebyggelse af hjerte- og kredsløbssygdomme samt ved at yde støtte og rådgivning til hjertepatienter og deres pårørende.

Med hensyn til rådgivning om behandling af hjerte- karsygdomme henviser vi til din læge eller til Hjerteforeningens Rådgivningscenter på Hauser Plads i København.
Hos os kan du komme til at tale med personer, der selv er hjertepatienter, og som kan fortælle om deres erfaringer på det medmenneskelige og psykiske plan.

Vi er ikke politiske, men vi vil gerne have bred kontakt med lokalpolitikerne, især i denne tid, hvor kommunalreformen forberedes og implementeres.

Er du interesseret i at blive medlem af vor lille bestyrelse så henvend dig til en af os.
Vi har brug for alle, der ønsker at hjælpe os med at hjælpe andre. Det er ikke nødvendigt med særlige kvalifikationer. Det eneste krav er, at du er medlem af Hjerteforeningen.
Vi vil dog gøre opmærksom på, at vi for øjeblikket især mangler personer, der har kendskab til politisk arbejde og som kan tale vores sag hos politikerne.

Vil du med Hjerteforeningen på stavgang, skal du bare møde op ved   Resturant SKOVLYST kl: 10:00 hver søndag

Ingen tilmelding, du skal bare møde op.

Turleder er Jytte Sørensen.

Vil du vide mere om det frivillige arbejde, så kontakt en af os fra bestyrelsen.

CMS - Content Management System by SiteLoom