Pariserbøf

2 spsk peberrod
eventuelt brøndkarse

Tilberedning

Form kødet til to store bøffer, der er større end brødskiverne. Krydr bøfferne med salt og peber. Varm en grillpande godt op, og steg bøfferne 2 minutter på hver side. Bøfferne skal have stegeskorpe, men være rå indeni. Rist brødet imens. Læg salatblade på brødet, og læg bøfferne ovenpå. Hak de syltede rødbeder og rå løg, og høvl peberroden.

Servér pariserbøfferne midt på tallerkenerne med æggeblomme ovenpå og tilbehøret udenom. Pynt eventuelt med brøndkarse.

Tip: En stor frokostret eller et let aftenmåltid - måske med en kold øl til. Vil du have en rå æggeblomme på, er her et tip til at mindske risikoen for salmonellainfektion. Dyp hele ægget i kogende vand i 1 minut. De fleste bakterier sidder på æggeskallen og dør ved skoldningen. Kom æggene i koldt vand efter skoldningen, og brug dem som sædvanlig. De seneste undersøgelser af danske æg viser, at 0,6 promille af æggene er inficerede med salmonella.

Er du blevet sulten efter flere opskrifter?
Se alle Hjerteforeningens kogebøger