Get Moving kampagne

Hjerteforeningen har været partner i Sundhedsstyrelsens kampagne "Get moving" i årene 2009-2012. Nu afvikler Sundhedsstyrelsen kampagnen uden øvrige partnere, men Hjerteforeningens tilbud til skoler om gratis matrialer om bevægelse i skoletiden stilles fortsat til rådighed her.

Kampagnen var relevant, fordi danske børn og unge bevæger sig for lidt, og udviklingen desværre går den forkerte vej. De unge sidder mere og mere foran en skærm og bevæger sig mindre og mindre. Fysisk inaktivitet er en risikofaktor i forhold til hjertekarsygdom.

Get Moving kampagnen vil bl.a. udbrede budskabet om at børn og unge anbefales at bevæge sig 60 minutter om dagen. Hjerteforeningen udviklede "Go' morgen fitness" til kampagnen 2012, som er en række filmklip der giver en sjov og aktiv start på skoledagen, samt forhåbentlig inspirerer til mere bevægelse i løbet af dagen.

Hjerteforeningen stiller også 2 sæt undervisningsmaterialer til gratis rådighed for alle interesserede skoler: "Konditest" og "Unge hjerter".

CMS - Content Management System by SiteLoom