Hjerteforeningen har etableret en række landsdækkende klubber for særlige grupper af hjerte-kar-patienter. Som medlem af Hjerteforeningen kan man vælge også at være med i en eller flere af disse klubber.

Børneklubben

Hos Hjerteforeningens Børneklub kan forældre til børn, der er født med hjertesygdomme, hente råd, hjælp og vejledning af andre hjertebørnsforældre.

Børneklubbens hjemmeside

Hjerte- og Lungetransplantationsklubben

En klub for hjerte/lunge transplanterede, transplantionsgodkendte og pårørende. Klubben arrangerer foredrag og debatter, der vedrører transplantation. Du har også mulighed for at møde andre, som har gennemgået en transplantation.

Transplantationsklubbens hjemmeside

ICD-klubben

Tanken med ICD-klubben er bl.a. at man kan udveksle erfaringer som bærere af dette avancerede isenkram, at støtte og evt. hjælpe hinanden, ifald der er eller opstår psykiske problemer, hvilket ikke mindst gælder de pårørende.

ICD-klubbens hjemmeside

GUCH

Hjerteforeningen GUCH varetager interesser for unge og voksne med medfødte hjertefejl og kredsløbssygdomme. GUCH er en gruppe i Børneklubben. Uanset om du lever et helt normalt liv og knap nok har skænket arret på brystkassen en tanke, eller om du må tage særlige hensyn til din medfødte sygdom, er du velkommen.

GUCHs hjemmeside